منطقه17: برگزاری دورهمی سالمندان با «محوریت پیشگیری از سرطانهای شایع در آقایان »در دارالشهدای تهران

منطقه ۱۷،  3971213001
منطقه17: برگزاری دورهمی سالمندان با «محوریت پیشگیری از سرطانهای شایع در آقایان »در دارالشهدای تهران

رئیس اداره سلامت منطقه17 از برگزاری دورهمی سالمندان با محوریت پیشگیری از بیماری های غیر واگیردر روزچهار شنبه 8 اسفند97 با حضورجمعی از سالمندان در بوستان بهاران محله وصفنارد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 17، یوسف واحدی  با اعلام این خبرگفت: دراین برنامه آموزشی کارشناس مرکز بهداشت شاه آبادی، سالمندي را دوران حساسي از زندگي افراد دانست و افزود: اين دوران كه معمولا با ناتواني هاي جسمي و تنهايي همراه است اگر به درستي درك و شناخته نشود مي تواند زمينه ساز گوشه گيري، انزوا و ترك سالمندان از گروه هاي اجتماعي را به دنبال داشته باشد.

کارشناس در ادامه به نکاتی اشاره نمود و گفت فعالیتهای بدنی را قطع نکنید:فعالیتهای جسمانی موجب تقویت فعالیت روانی می شود و لذا در سراسر زندگی از اهمیت زیادی برخوردار است سعی کنید با حفظ سلامتی در یک سطح متعادل و معقول از دوران سالمندی خود حداکثر استفاده و لذت را ببرید.

مغزتان را ورزش دهید:مختصری فراموشی در دوران سالمندی طبیعی است فراموش  نکنید شما دارای تجارب و اندوخته های فراوان ذهنی هستید بخاطر داشته باشد که مغز شما مانند یک عضله است برای اینکه آن را قوی نگه دارید باید از آن استفاده کنید . راه سالم نگه داشتن ذهن مطالعه دایمی است علاوه برآن شرکت در جلسات مذهبی ،سخنرانی و فعالیتها های همگانی به شما در این زمینه کمک میکند.

خوب غذا بخورید:تغذیه به عنوان عامل تقویت کننده جسم و روح وموثر در حیات ارزش بسیار زیادی دارد  بنابراین سعی کنید هر روز صبحانه بخورید . در هر وعده حجم کمی غذا مصرف کنید ،سعی کنید همواره وزن ثابتی داشته باشید،در برنامه روزانه میوه و سبزی را فراموش نکنید از مصرف نمک بشدت بپرهیزید و از مصرف مواد غذایی چرب دوری کنید .

 

آخرین عناوین